Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Jenny - 8 februari 2008 19:53


Varför sa de va så svårt att säja till nån dom vackraste orden man kan säja till en person, nämligen "jag älskar dej.." ?


De e som om man förlitar sej på att dem i sin närhet vet att du just älskar dem. Och för de mesta så e de ju så, men att yttra de tre orden lite då och då skadar ju inte.


"Bella Donna, se på mej!
Ser du att jag älskar dej, 
även om min blick ibland blir hård?
Bella, jag är också rädd 
efter alla svek jag sett.
Bella, jag har också gamla sår. "


Björn Afzelius "Bella Donna"

Av Jenny - 8 februari 2008 19:20


Visst har väl samhället blitt råare nu än va de va för typ 10år sen. Och allra mest gatuvåldet. Jag tänker naturligtvis på 16-årige Ricardo (tror han stavade namnet så) som misshandlades till döds av jämnåriga. En ung grabb med hela livet framför sej berövas sitt liv. Sånt där gör mej riktigt förbannad! De gäller förresten all sorts våld, speciellt mot barn.

Dom som misshandlade Ricardo tycker jag ska få ta konsekvenserna för va dom har gjort. Ja vet, dom e unga men på nåt sätt bör dom stå för sina handlingar.

Ovido - Quiz & Flashcards